Dopłacanie do konta klienta

Oferty ekonomiczne i finansowe banków w stosunku do swoich klientów są bardzo elastyczne. A wszystko po to by jak najwięcej osób przyciągnąć do siebie. Banki wykorzystują luki finansowe i aranżują oferty w taki sposób, by oferta ukazywana klientowi była dla niego korzystna. Istnieje na rynku sporo banków, które rezygnują z niewielkiej części swoich zysków, by skusić i przekonać do siebie klienta. Ten nowopowstały pomysł określany jest mianem „moneyback”. Sprawa polega na tym, że na nasz rachunek bankowy wraca część wartości naszych transakcji bezgotówkowych. Głównie opłat za ich wykonanie. Standardowo bank określa je, jako jeden procent kwoty wydanej lub przelanej na zakupy. Inaczej mówiąc każda zakupiona przez klienta rzecz w formie bezgotówkowej jest tańsza o jeden procent. Przekonujące jest także hasło proponowane klientowi, iż przy każdym wydanym 100 złotowym banknocie można zaoszczędzić złotówkę. Dodatkowo dla stałych klientów, bądź takich, którzy wpłacają na konto pokaźne sumy prowadzenie konta jest darmowe. W pewien sposób jest to bardzo niesprawiedliwe, gdyż najbardziej próbują zaoszczędzić osoby zarabiające mniejsze kwoty aniżeli te bogatsze. Jednak z perspektywy banku osoby bogatsze są korzystniejszymi klientami.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.